Veelgemaakte fouten bij de aankoop van kantoormeubilair

Dat de aankoop van kantoormeubilair niet zo eenvoudig is als het lijkt, blijkt wel uit de vele fouten die hierin worden gemaakt. Het komt regelmatig voor dat bedrijven kantoormeubilair aanschaffen die later toch niet helemaal blijken te voldoen aan de wensen en eisen op dit gebied. Om te voorkomen dat je in dezelfde valkuilen trapt, hebben we drie veelgemaakte fouten bij de aankoop van kantoormeubilair voor je op een rijtje gezet. Een gewaarschuwd mens telt immers voor twee.

 

1. Aanschaffen van kantoormeubilair zonder visie

Het komt regelmatig voor dat het aanschaffen van kantoormeubelen er even “bij wordt gedaan”. In veel gevallen ontbreekt dan alle benodigde visie. Het is van belang om eerst na te gaan op welke manier de kantoormeubelen worden gebruikt, door wie en welke kantoormeubelen wel of niet nodig zijn. Het kan bijvoorbeeld van belang zijn dat de meubels makkelijk verplaatst kunnen worden. Hoe meer er vooraf over dit soort zaken wordt nagedacht, hoe groter de kans is dat er een goede aanschaf wordt gedaan. Hiermee kan voorkomen worden dat er weer vroegtijdig afscheid wordt genomen van kantoormeubilair.

 

2. Kantoormeubelen van het verkeerde materiaal kopen

Het kopen van kantoormeubilair van het verkeerde materiaal komt vaak voort uit een verkeerde besparing. Een vergaderstoel met een stoffen bekleding is relatief voordelig in aanschaf en kan een mooie uitstraling hebben maar is wel gevoeliger voor vlekken. Hierdoor kan deze stoel al snel ongeschikt worden om gasten in plaats te laten nemen. In dat geval kan er beter gekozen worden voor de duurdere optie. Een vergaderstoel met een lederen bekleding is veel beter bestand tegen het ontstaan van vlekken.

 

3. Geen rekening houden met het comfort van de gebruiker

Het geen rekening houden met het comfort van de gebruiker is wellicht wel de grootste fout die kan worden gemaakt bij de aankoop van kantoormeubilair. Een medewerker die de beschikking heeft over een comfortabele stoel, zal lekkerder werken en een hogere arbeidsproductiviteit hebben. Functionaliteiten als een verstelbare lendensteun, in hoogte verstelbare armleuningen en een ergonomische zitting zorgen ervoor dat werk gerelateerde nek-, rug- en schouderklachten tot een minimum beperkt worden. Het besparen hierop is een absolute no-go!

 

Onnodig te veel betalen

Dit is een punt wat je wenkbrauwen wellicht doet fronsen. In het bovenstaande stuk hebben we al een aantal keren gerefereerd aan het doen van valse besparingen. Desondanks is het helemaal niet nodig om de hoofdprijs te betalen voor bijvoorbeeld een bureaustoel dat aan alle eisen voldoet. Een blik in ons aanbod levert het bewijs. Wij hebben een ruim aanbod van bureaustoelen van de bekende topmerken die voor een fractie van de nieuwprijs worden aangeboden. Deze bureaustoelen zijn volledig gereviseerd en gereinigd. Hierdoor kan dit kantoormeubilair nog vele jaren mee. 

Hoe we jou dit aantrekkelijke aanbod kunnen doen? Doordat er veel bedrijven zijn die een van deze bovengenoemde fouten maken bij de aankoop van hun kantoormeubilair.      

Copyright © 2022 Jetchair All rights reserved.