Gratis bezorging in NL
Niet goed, geld terug garantie
4 jaar garantie
Gratis bezorging in NL
Niet goed, geld terug garantie
4 jaar garantie
Navigeer naar

Tips om je thuiswerkplek in te richten

26 juli 2021
Thuiswerken heeft een enorme vlucht genomen met de komst van het besmettelijke coronavirus. Het advies om zoveel mogelijk thuis te werken werd door veel bedrijven opgevolgd en op heden werken we nog steeds niet met de volle bezetting iedere dag op kantoor. De verwachting is dan ook dat flexibel werken de toekomst is. We hebben gezien dat het wel mogelijk is om thuis te werken en de balans tussen werken op kantoor en thuiswerken bevalt velen prima. Het is dus belangrijk om je thuiswerkplek op een manier in te richten dat voor jou werkt. Een plek waar jij je goed bij voelt en waar je productief en geconcentreerd kunt werken. Lees onze tips om je thuiswerkplek in te richten.

 

1. Kies een geschikte plek

Om het maximale uit je thuiswerkdag te halen is het belangrijk dat je een werkplek hebt waarbij je in alle rust kunt werken, zonder te veel afleidingen. De beste oplossing hiervoor is een echte aparte kamer. Beschik je niet over een extra ruimte die je als werkruimte kunt gebruiken? Kies dan een vaste plek in een kamer en tover deze om tot sfeervol werkplekje. Werk je met meerdere thuiswerkers in één huis? Ga slim om met de ruimte thuis. Maak duidelijke afspraken waar er bijvoorbeeld getelefoneerd wordt. Zo kan iedereen ongestoord werken.

 

2. Het juiste meubilair

Om je thuiswerkplek zo comfortabel mogelijk te maken, is het werken met of aan het juiste meubilair en hulpmiddelen van groot belang. Met name een goed bureau en bureaustoel mogen niet ontbreken aan je thuiswerkplek. Zeker bij beroepen waarbij je hele dagen zit, is het prettig dat je lichaam gedurende de dag goed ondersteunt wordt. Hiermee voorkom je klachten aan je nek, rug of schouders. Nog op zoek naar kantoormeubilair voor thuis, maar wil je niet de hoofdprijs betalen? Overweeg dan zeker eens tweedehands bureaustoelen of kantoormeubilair aan te schaffen. Deze zijn vaak nog in prima staat en beschikken over aangename ergonomische eigenschappen.

 

3. Kleed het gezellig aan

Een sfeervolle en gezellige omgeving maakt het werken nu eenmaal leuker. Kleed daarom je thuiswerkplek aan met sfeermakers zoals kaarsen, fotolijstjes, een lampje of andere spulletjes die praktisch zijn voor een werkkamer. Denk hierbij aan een leuk notieboekje, pennen of organiseerbakjes bijvoorbeeld.

 

4. Zorg voor een opgeruimde werkplek

Werken in een rommelige ruimte komt je concentratie niet ten goede. Zorg daarom voor voldoende opbergruimte en ruim iedere dag je werkplek op. De koffiekopjes mee naar beneden, papieren netjes georganiseerd en alles wat niet op je bureau hoort te liggen netjes opbergen. Als je op kantoor werkt dan ruim je ook iedere dag even je werkplek op. Doe dit ook thuis en je zult merken dat er meer rust ontstaat.

 

Meer tips nodig?

Hopelijk helpen deze tips je je thuiswerkplek in te richten en aan te kleden. Heb je nog meer tips nodig of heb je vragen over tweedehands bureaustoelen? Neem dan gerust contact op. We voorzien je graag van advies

Gratis bezorgen in NL
4 jaar garantie
Niet goed? Geld terug!
Duurzame oplossing
Gratis bezorgen in NL
4 jaar garantie
Niet goed? Geld terug!
Duurzame oplossing
Development by NEXT LEAD | Gebruiktebureaustoel.nl 2024. Alle rechten voorbehouden.
KVK 74626604 BTW NL859.973.554.B01